Estratégias De Negociação Hsbc


Compartilhar A negociação Uma conta de compartilhamento InvestDirect ou InvestDirect Plus permite que você compre e venda ações e ações sempre que lhe convier. Nossos estoques e ações A ISA não possui taxa inicial ou taxa de administração anual diferente de muitos dos nossos concorrentes. Tenha a certeza se você possui ações e compartilha a ISA, você só pagará uma Taxa de Conta pela conta tributada. Faça decisões informadas e teste suas estratégias Use ferramentas de pesquisa interativas para tomar decisões informadas sobre o que e quando trocar. Crie um portfólio virtual que permita testar suas estratégias de negociação. Taxas competitivas No último dia útil de cada trimestre civil, você terá uma taxa de conta de 10,50 (incluindo o IVA). Isso é pago trimestralmente em atraso, com a primeira cobrança a ser tomada em 31 de março de 2016. Isso está sujeito à manutenção da conta por um trimestre civil completo. Você pode negociar on-line por uma taxa fixa de 16312,95 por ação (incluindo negócios dentro de um ISA). A taxa de negociação on-line pound12.95 será reduzida para a libra10.50 com efeitos a partir de 1 de abril de 2016. Se você possui uma conta do InvestDirect Plus, você se beneficiará da nossa tarifa competitiva Frequent Trader de apenas 1637.95 por ação depois da sua 9ª troca em um calendário trimestre. Investimento de médio a longo prazo Este produto foi projetado para ser mantido por pelo menos cinco anos. Risco de investimento Todos os investimentos representam algum risco. O valor dos investimentos pode cair, bem como aumentar e você pode não recuperar o valor que você investiu. O que é um ISA Um ISA é uma maneira eficiente de economizar ou investir, pois todos os rendimentos e ganhos de capital decorrentes de uma ISA estão isentos de qualquer responsabilidade pessoal para o imposto de renda do Reino Unido e o imposto sobre ganhos de capital. Existem três tipos de ISA: Ações em dinheiro e ações Finanças inovadoras Um pagamento por você em um ISA em qualquer ano fiscal é chamado de subscrição. Você só pode se inscrever em um de cada tipo de ISA por ano fiscal. ISAs só podem ser mantidos em um nome exclusivo. As ISAs mantidas em nomes comuns não são permitidas. O HSBC InvestDirect e o HSBC InvestDirect Plus só oferecem ações e compartilham ISA, que é auto-selecionado. Isso significa que você escolhe os investimentos individuais a serem mantidos dentro do seu ISA a partir do intervalo disponível. O valor da maioria dos investimentos, e qualquer renda que eles geram, podem diminuir e aumentar, o que significa que você não pode recuperar o valor total que você investiu. Isto pode ser devido, em parte, às flutuações da taxa de câmbio, onde os investimentos no exterior são mantidos. A maioria dos investimentos deve ser considerado como um compromisso de médio a longo prazo, o que significa que você deve estar preparado para mantê-los por pelo menos cinco anos. Alguns têm um prazo fixo ou podem não ser acessíveis até chegarem à sua idade de aposentadoria. Para produtos com prazo fixo, você pode voltar significativamente menos do que o originalmente investido se você fizer uma retirada antecipada. O valor de quaisquer benefícios fiscais descritos depende das circunstâncias individuais. As regras fiscais podem mudar no futuro. Quanto posso me inscrever para um ISA Para o ano fiscal 20162017: Você pode se inscrever até £ 15,240 em um ISA em dinheiro ou Você pode se inscrever até £ 15,240 em ações e compartilhar ISA ou Você pode se inscrever até £ 15,240 em Uma ISA financeira inovadora ou você pode dividir a libra 15,240 em todos os três tipos de ISA conforme você escolhe As assinaturas do ano fiscal atual devem ser transferidas no total, mas as assinaturas dos anos fiscais anteriores podem ser transferidas total ou parcialmente. Por favor, note que, se uma contribuição ISA em dinheiro do ano fiscal atual for transferida para ações e ações da ISA, de acordo com os regulamentos da ISA, a reabertura retrospectiva será subscrita diretamente às ações e compartilhará ISA. Por favor, note que todos os anos, todos os gerentes do ISA são obrigados a informar os detalhes das assinaturas do ISA feitas por seus clientes para HM Revenue amp Customs (HMRC) para que HMRC possa verificar se os indivíduos não excedem os limites. O valor da maioria dos investimentos, e qualquer renda que eles geram, podem diminuir e aumentar, o que significa que você não pode recuperar o valor total que você investiu. Isto pode ser devido, em parte, às flutuações da taxa de câmbio, onde os investimentos no exterior são mantidos. A maioria dos investimentos deve ser considerado como um compromisso de médio a longo prazo, o que significa que você deve estar preparado para mantê-los por pelo menos cinco anos. Alguns têm um prazo fixo ou podem não ser acessíveis até chegarem à sua idade de aposentadoria. Para produtos com prazo fixo, você pode voltar significativamente menos do que o originalmente investido se você fizer uma retirada antecipada. O valor de quaisquer benefícios fiscais descritos depende das circunstâncias individuais. As regras fiscais podem mudar no futuro. Como posso inscrever-me Para solicitar um estoque do InvestDirect HSBC e compartilhar ISA, faça login na sua conta InvestDirect ou InvestDirect Plus e selecione ISA na página de Produtos e Serviços ndash e siga as diretrizes fornecidas. Alternativamente, você pode nos ligar no 03456 080848 dagger. Este produto é oferecido sem conselhos e, como tal, não somos obrigados a avaliar a adequação deste produto para você. Isso significa que a proteção oferecida pelas regras da Autoridade de Conduta Financeira sobre a avaliação da adequação não se aplicará a esta transação. O valor da maioria dos investimentos, e qualquer renda que eles geram, podem diminuir e aumentar, o que significa que você não pode recuperar o valor total que você investiu. Isto pode ser devido, em parte, às flutuações da taxa de câmbio, onde os investimentos no exterior são mantidos. A maioria dos investimentos deve ser considerado como um compromisso de médio a longo prazo, o que significa que você deve estar preparado para mantê-los por pelo menos cinco anos. Alguns têm um prazo fixo ou podem não ser acessíveis até chegarem à sua idade de aposentadoria. Para produtos com prazo fixo, você pode voltar significativamente menos do que o originalmente investido se você fizer uma retirada antecipada. O valor de quaisquer benefícios fiscais descritos depende das circunstâncias individuais. As regras fiscais podem mudar no futuro. Dagger Nosso horário de funcionamento é de segunda a sexta-feira das 7.30 a 9.30 da manhã (excluindo feriados), sábado das 10h00 às 16h00, domingo Dedo fechado Nosso horário de funcionamento é de segunda a sexta-feira das 7.30 às 21h30 (excluindo feriados), sábado 10.00 da manhã Até às 16:00, domingo fechado. Para nos ajudar a melhorar continuamente o nosso serviço e no interesse da segurança, podemos monitorar e registrar suas comunicações conosco. Quanto tempo demora para abrir um estoque HSBC InvestDirect e compartilhar ISA Uma vez concluída, seu aplicativo on-line será revisado. Se tudo estiver em ordem, sua conta estará aberta dentro de três dias úteis. Se você se inscrever por telefone e sua conta é aceita, sua conta estará aberta dentro de três dias úteis. Bem, envie-lhe uma declaração pós-venda confirmando as respostas fornecidas no telefone ndash, você deve verificar isso e entre em contato conosco se alguma das informações da declaração estiver incorreta. O valor da maioria dos investimentos, e qualquer renda que eles geram, podem diminuir e aumentar, o que significa que você não pode recuperar o valor total que você investiu. Isto pode ser devido, em parte, às flutuações da taxa de câmbio, onde os investimentos no exterior são mantidos. A maioria dos investimentos deve ser considerado como um compromisso de médio a longo prazo, o que significa que você deve estar preparado para mantê-los por pelo menos cinco anos. Alguns têm um prazo fixo ou podem não ser acessíveis até chegarem à sua idade de aposentadoria. Para produtos com prazo fixo, você pode voltar significativamente menos do que o originalmente investido se você fizer uma retirada antecipada. O valor de quaisquer benefícios fiscais descritos depende das circunstâncias individuais. As regras fiscais podem mudar no futuro. Como faço para financiar meus estoques HSBC InvestDirect e ações ISA Você pode transferir fundos da sua Conta de Liquidação do InvestDirect do HSBC ou da Conta HSBC InvestDirect Plus Sterling Cash (conforme aplicável aos seus estoques HSBC InvestDirect e ações ISA) usando a seção de transferência entre contas em nosso site . Seu ISA será creditado imediatamente e esta subscrição irá contar para o limite anual de ISA. Quando o seu ISA for aberto, forneça o código de classificação de seis dígitos e o número de conta de oito dígitos para seus estoques do HSBC InvestDirect e compartilha o ISA. Você pode usar isso para fazer pagamentos eletrônicos usando a Internet Internet Banking. Você não poderá negociar dentro de seus estoques HSBC InvestDirect e compartilhar ISA até que tenha sido financiado. O valor da maioria dos investimentos, e qualquer renda que eles geram, podem diminuir e aumentar, o que significa que você não pode recuperar o valor total que você investiu. Isto pode ser devido, em parte, às flutuações da taxa de câmbio, onde os investimentos no exterior são mantidos. A maioria dos investimentos deve ser considerado como um compromisso de médio a longo prazo, o que significa que você deve estar preparado para mantê-los por pelo menos cinco anos. Alguns têm um prazo fixo ou podem não ser acessíveis até chegarem à sua idade de aposentadoria. Para produtos com prazo fixo, você pode voltar significativamente menos do que o originalmente investido se você fizer uma retirada antecipada. O valor de quaisquer benefícios fiscais descritos depende das circunstâncias individuais. As regras fiscais podem mudar no futuro. Informações importantes sobre o produto O que você precisa saber O InvestDirect permite que você negocie ações do Reino Unido, gilts (títulos do governo do Reino Unido) e a maioria dos fundos negociados em bolsa listados no Reino Unido O InvestDirect Plus oferece benefícios adicionais 8211 que permitem trocar as ações dos EUA, emprestar contra o seu portfólio e tomar Vantagem de uma tarifa de comerciante freqüente Existem ferramentas de pesquisa interativas para ajudá-lo a tomar decisões informadas sobre o que e quando trocar Você pode criar um portfólio virtual que permite testar suas estratégias de negociação. A negociação dentro de uma ação de ações e ações da InvestDirect. Mantenha o seu imposto sobre a participação de negócios eficiente 8211 você decide quais ações comprar e vender e qualquer crescimento está livre do imposto sobre ganhos de capital. O valor da maioria dos investimentos, e qualquer renda que eles geram, podem diminuir e aumentar, o que significa que você não pode recuperar o valor total que você investiu. Isto pode ser devido, em parte, às flutuações da taxa de câmbio, onde os investimentos no exterior são mantidos. A maioria dos investimentos deve ser considerada como um compromisso de médio a longo prazo, o que significa que você deve estar preparado para mantê-los por pelo menos cinco anos. Alguns têm um prazo fixo ou podem não ser acessíveis até chegarem à sua idade de aposentadoria. Para produtos com prazo fixo, você pode voltar significativamente menos do que o originalmente investido se você fizer uma retirada antecipada. O valor de quaisquer benefícios fiscais descritos depende das circunstâncias individuais. As regras fiscais podem mudar no futuro. Como funciona Bem, abra uma conta de investimento para você onde suas ações e ações serão realizadas eletronicamente em nome da nossa empresa indicada. Você continua sendo o beneficiário efetivo das ações. Você pode transferir todos os ISAs, valores mobiliários e quaisquer certificados de compartilhamento de papel existentes em sua conta do InvestDirect usando os formulários em nosso site. Tenha em conta que isso pode levar até seis semanas para transferir. Com o InvestDirect, você pagará por ações através de uma Conta de Liquidação que configuramos para você e link para a sua conta atual do HSBC, InvestDirect tem um limite de negociação inicial de 16310.200 (sujeito a nossos critérios), o que significa que os negócios foram colocados e ainda para Resolver não deve exceder esse limite de negociação. Você precisa garantir que haja dinheiro suficiente na sua conta corrente de HSBC designada no dia da execução de uma negociação para atender os custos de qualquer compra na data de liquidação. InvestDirect Plus usa uma conta de caixa Sterling que está bem configurada para você. Isso não está vinculado à sua conta atual HSBC nomeada, então você deve financiá-la para negociar. InvestDirect Plus não tem limite de negociação 8211, você pode comprar ações até o valor do dinheiro em sua conta Sterling Cash InvestDirect e InvestDirect Plus são apenas serviços de compartilhamento de execução. Nós não damos conselhos sobre o compartilhamento. Este produto é oferecido sem conselhos e, como tal, não somos obrigados a avaliar a adequação deste produto para você. Isso significa que a proteção oferecida pelas regras da Autoridade de Conduta Financeira sobre a avaliação da adequação não se aplicará a esta transação. Como você não será registrado no Registo da empresa, você não receberá nenhuma correspondência ou ativo da empresa em que você detém ações. No entanto, informá-lo-emos sobre quaisquer ações corporativas, por exemplo, questões de direitos, nos quais recebemos a devida notificação da empresa. As instruções para isso podem ser feitas on-line, por carta ou por telefone. Para obter mais informações sobre nossas contas de nomeação, consulte os Termos e Condições HSBC InvestDirect e HSBC InvestDirect Plus. O que custa No último dia útil de cada trimestre do calendário, você receberá uma Taxa de Conta da libra10.50 (incluindo o IVA). Isso é pagável trimestralmente em atraso, sendo a primeira cobrança realizada em 31 de março de 2016. Isso está sujeito à manutenção da conta por um trimestre civil completo. Você pode comprar e vender ações on-line por uma taxa fixa de 16312,95 por ação (incluindo negócios dentro de um ISA) para negócios on-line e a partir de 16329,95 para negócios por telefone. A taxa de negociação on-line pound12.95 será reduzida para 10.50 com efeitos a partir de 1 de abril de 2016. Se você possui uma conta InvestDirect Plus, você pode se beneficiar de nossa tarifa competitiva Frequent Trader de apenas 1637.95 por ação depois da 9ª troca em um trimestre civil . A tarifa de comerciante frequente aplica-se apenas a negócios em ações do Reino Unido, gilts e Exchange Traded Funds. Não cobramos por transferir ações para sua conta e não temos nenhuma inatividade ou taxas de gerenciamento. No entanto, há uma taxa para transferência de estoque de sua conta, seja para outro corretor ou diretamente para você no formulário de certificado. Consulte as nossas tarifas e taxas (PDF) para obter mais informações Informações sobre o fornecedor de produtos InvestDirect e InvestDirect Plus são fornecidos pelo HSBC Bank PLC que é autorizado e regulamentado pela Autoridade de Conduta Financeira. Dagger Nosso horário de funcionamento é de segunda a sexta-feira das 7.30 às 21h30 (excluindo feriados), sábado das 10h às 16h, domingo fechado. Para garantir que realizemos suas instruções com precisão, para nos ajudar a melhorar continuamente nosso serviço e no interesse da segurança, registraremos e monitoraremos suas comunicações conosco. Requisitos de elegibilidade Para comprar e vender ações através do InvestDirect ou do InvestDirect Plus, você deve ser: um residente do Reino Unido e pelo menos 18 anos de idade registrado para o nosso serviço de Banca por Internet Pessoal tem uma conta corrente do banco HSBC Coisas que você deve saber O valor dos investimentos ( E qualquer receita recebida deles) pode cair bem como aumentar e você pode não recuperar o que você investiu. Para alguns investimentos, isso também pode acontecer como resultado das flutuações da taxa de câmbio, pois as ações e os fundos podem ter uma exposição aos mercados estrangeiros. Se você quiser aproveitar nossa facilidade de reserva de negociação, esperamos que você deposite pelo menos 16310.000 de ações elegíveis em sua conta do InvestDirect Plus. Sugerimos que você deposite essas ações antes de enviar seu pedido de reserva de negociação. A reserva de negociação está sujeita a um limite de crédito variável de até 50 do valor das ações elegíveis detidas em sua conta. InvestDirect e InvestDirect Plus são execução apenas compartilham os serviços de negociação. Nós não damos conselhos sobre negociação de ações. Este produto é oferecido sem conselhos e, como tal, não somos obrigados a avaliar a adequação deste produto para você. Isto significa que a proteção oferecida pelas regras da Autoridade de Conduta Financeira sobre a avaliação da adequação não se aplicará a esta transação. Como você não será registrado como proprietário de ações da empresa com o Registrador da empresa, você não receberá nenhuma correspondência ou ativo de benefícios da companhia na qual você detém ações. No entanto, informá-lo-emos sobre quaisquer ações corporativas, por exemplo, questões de direitos, nos quais recebemos a devida notificação da empresa. As instruções para isso podem ser feitas on-line, por carta ou por telefone. Para obter mais informações sobre nossas contas de nomeação, consulte os Termos e Condições HSBC InvestDirect e HSBC InvestDirect Plus. InvestDirect e InvestDirect Plus são fornecidos pelo HSBC Bank PLC, que é autorizado e regulado pela Autoridade de Conduta Financeira. O valor dos investimentos (e qualquer receita recebida deles) pode cair, bem como aumentar e você não pode recuperar o valor investido. Para alguns investimentos, isso também pode acontecer como resultado das flutuações da taxa de câmbio, pois as ações e os fundos podem ter uma exposição aos mercados estrangeiros. A maioria dos investimentos deve ser considerada como um compromisso de médio a longo prazo, o que significa que você deve estar preparado para mantê-los por pelo menos cinco anos. O valor de quaisquer benefícios fiscais descritos depende das circunstâncias individuais. As regras fiscais podem mudar no futuro. 8224 Nosso horário de funcionamento é de segunda a sexta-feira das 7h30 às 21h30 (excluindo os feriados), sábado das 10h00 às 16h00, o InvestDirect e investDirect plus fechados no domingo são serviços de execução exclusiva. Não fornecemos conselhos sobre o investimento. Estes serviços são oferecidos sem conselhos e, como tal, não somos obrigados a avaliar a adequação desses serviços para você. Isso significa que a proteção oferecida pelas regras da Autoridade de Conduta Financeira sobre a avaliação da adequação não será aplicada. O JavaScript está atualmente desativado neste dispositivo de computador. Como tal, os cookies para este site estão atualmente desativados. Para ter acesso a todos os recursos do nosso site totalmente otimizado, habilite suas configurações de Javascript através do seu navegador. Para obter uma lista de todos os cookies que usamos e o que eles fazem, leia nossa Política de Cookies. Produtos amp ServicesBusiness Essays - Marketing Strategies HSBC Publicado: 23 de março de 2015 Última edição: 23 de março de 2015 Este ensaio foi submetido por um aluno. Este não é um exemplo do trabalho escrito por nossos escritores de ensaios profissionais. HSBC Marketing Strategies Uma das maiores organizações de serviços bancários e financeiros do mundo é conhecida como HSBC Group. Ele estabeleceu empresas na Europa, região da Ásia-Pacífico, Américas, Oriente Médio e África. Em 1991, as participações do HSBC foram incorporadas na Inglaterra, com sede em Londres. Em 1999, a empresa estabeleceu sua marca internacional, o que garantiu que o símbolo corporativo dos Grupos se tornou uma visão familiar em todo o mundo. O HSBC diferencia sua marca daqueles de seus concorrentes, descrevendo as características únicas que distinguem o HSBC, ou seja, o banco local dos mundos. Em 31 de dezembro de 2004, seu ativo total foi avaliado em 660 bilhões de libras esterlinas. Possui mais de 9 800 escritórios em todo o mundo. Ele emprega mais de 253 000 pessoas, em diferentes países e territórios. As suas participações são de cerca de 200 000 pessoas em cerca de 100 países e territórios. As ações da empresa também são negociadas na maioria das bolsas de valores de renome mundial, nomeadamente, as bolsas de valores de Londres, Paris, Nova York e Bermuda, respectivamente. Uma das principais ferramentas que usa para a funcionalidade em uma escala mundial é o uso da empresa de tecnologia da informação. Seus canais de comércio eletrônico incluem internet, PC banking, TV interativa e serviços bancários por telefone. Ele mantém sua própria rede privada (intranet e extranet), em que os sites do HSBC atraíram 900 milhões de visitas em 2004. O grupo HSBC oferece uma ampla gama de serviços financeiros, nomeadamente: Serviços financeiros pessoais: possui mais de 100 milhões de consumidores pessoais em todo o mundo (incluindo o consumidor Clientes de finanças). Fornece uma gama completa de serviços de finanças pessoais, incluindo contas correntes e poupança, hipotecas, seguros, empréstimos, cartões de crédito, pensões e serviços de investimento. É um dos dez maiores emissores mundiais de cartões de crédito. Finanças do consumidor: o negócio de finanças de consumo da Companys Finance Corporations garante crédito de ponto de venda aos consumidores e empresta dinheiro e fornece serviços relacionados para atender às necessidades financeiras das pessoas comuns. Em 2004, completou a integração de seus antigos negócios domésticos. Banca comercial: o HSBC é um dos principais fornecedores de serviços financeiros para pequenas, médias e médias empresas do mercado. O grupo possui mais de dois milhões desses clientes, incluindo proprietários individuais, parcerias, clubes e associações, empresas incorporadas e empresas cotadas publicamente. No Reino Unido, o Centro Comercial 209 foi lançado para fornecer melhor gerenciamento de relacionamento para clientes de pequenas e médias empresas de maior valor, enquanto em Hong Kong, Business Banking Centers, foram expandidos para fornecer um serviço único. Banca e mercados de investimento corporativos: serviços financeiros personalizados são fornecidos a clientes corporativos e financeiros. As linhas de negócios incluem Mercados Globais, Banca Corporativa e Institucional, Banca de Transações Globais e Banca de Investimentos Global. A Global Markets inclui divisas, renda fixa, derivativos, ações, comércio de metais e outros negócios comerciais. A Banca Corporativa e Institucional abrange atividades de gerenciamento de relacionamento e crédito. A Banca de Transações Globais inclui pagamentos e gerenciamento de caixa, serviços comerciais, cadeia de fornecimento, serviços de valores mobiliários e negócios de notas de atacado. A Banca Global de Investimento envolve assessoria bancária de investimento e atividades de financiamento de bancos de investimento. Private Banking: o HSBC é um dos principais negócios mundiais de banca privada, oferecendo serviços financeiros a pessoas com patrimônio líquido e famílias em 70 locais diferentes. HISTÓRIA DA CORPORAÇÃO BANCA DE HONG KONG E SHANGHAI O grupo HSBC evoluiu da Hong Kong e da Shanghai Banking Corporation Limited, fundada em 1865 em Hong Kong, com escritórios em Xangai, em Londres, e uma agência em São Francisco, EUA. A empresa expandiu principalmente através de escritórios já estabelecidos no nome dos bancos até meados da década de 1950, quando começou a criar ou adquirir subsidiárias. As seguintes são algumas das principais transições no crescimento e história dos grupos desde 1959. Em 1959, o HSBC adquiriu o Banco Britânico do Oriente Médio anteriormente conhecido como o Banco Imperial da Pérsia. Em 1965, adquiriu uma participação maioritária do Hang Seng Bank Limited. Em 1971, o Banco Britânico do Médio Oriente adquiriu uma participação minoritária de 20 no Chipre Popular Bank Limited, que hoje atua como o Grupo Laiki. Em 1972, a Midland Bank adquiriu uma participação no UBAF Bank Limited (agora conhecido como British Arab Commercial Bank Limited). Em 1978, o banco britânico saudita é estabelecido sob controle local para assumir as filiais do British Bank of Middle Easts na Arábia Saudita. Em 1980, adquiriu 51 do New York States Marine Midland Bank (agora conhecido como HSBC Bank USA). Ao mesmo tempo, a Midland adquiriu um interesse de controle, levando o banco privado alemão, Trinkaus e Burkhardt (agora conhecido como HSBC Trinkaus amp Burkhardt KGaA). Em 1981, a HSBC estabeleceu uma filial em Vancouver, Canadá. No mesmo ano, o Grupo adquiriu participação controladora no Equator Holdings Limited, que era um banco comercial envolvido em finanças comerciais na África subsaariana. Em 1982, Egyptian British Bank S. A.E. É formado, com o grupo HSBC segurando uma participação de 40. Em 1983, o Marine Midland Bank adquiriu a Carroll McEntee e McGinley (agora títulos HSBC (EUA) inc.), Um revendedor primário com sede em Nova York em títulos do governo dos EUA. Em 1986, o HSBC Austrália foi estabelecido. Em 1987, adquiriu as ações remanescentes da Marine Midland e uma participação acionária de 14,9 no Midland Bank (agora HSBC Bank Plc). Em 1991, a HSBC Holdings foi estabelecida (como mencionado anteriormente), suas ações foram negociadas pela primeira vez em bolsas de valores de Londres e Hong Kong. Em 1992, comprou a participação acionária remanescente no Midland Bank. Em 1993, mudou sua sede para Londres. Em 1994, o HSBC Malásia foi estabelecido. Em 1997, o grupo estabeleceu uma subsidiária no Brasil, o Banco HSBC Bamerindus S. A. e adquiriu Roberts S. A. de Inversiones na Argentina, HSBC Brasil e HSBC Argentina, respectivamente. Em 1999, as ações da HSBC começaram a operar em uma terceira bolsa de valores, Nova York. No mesmo ano, adquiriu a Republic New York Corporation, que foi então integrada ao HSBC USA Inc e à sua empresa irmã Safra Republic holdings S. A. (agora conhecida como HSBC Republic Holdings Luxembourg). Ao mesmo tempo, a Midland adquiriu uma participação de 70,03 no Mid-Med Bank Plc (agora HSBC Bank Malta Plc.), O maior banco comercial de Malta. Em 2000, a HSBC adquiriu a CCF, um dos maiores bancos da França. Suas ações também foram negociadas em uma quarta bolsa de valores, Paris. O grupo também aumentou sua participação no Banco Britânico egípcio para mais de 90 e, em seguida, renome o HSBC Bank Egypt S. A.E. Ele passou a adquirir Demirbank TAS, agora HSBC Bank A. S. Turkeys, o quinto maior banco privado em 2001. Além disso, assinou um acordo para comprar 8 participações no Banco de Xangai. Em 2002, adquiriu o Grupo Financiero Bital, S. A. de C. V. Um dos maiores grupos de serviços financeiros da Mexicos e um interesse de 10 na Ping An Insurance Company da China Limited, a segunda maior operação de seguro de vida na China. Em 2003, adquiriu a Household International (agora HSBC Finance Corporation), uma das principais empresas de financiamento ao consumidor dos EUA e ativos brasileiros da Lloyds TSB, incluindo a Losango Promotora de Vendas Ltda, uma importante instituição de crédito para consumo. Quatro subsidiárias francesas de private banking se combinam para formar o HSBC Private Bank France. Os corretores de seguros da empresa, ao mesmo tempo, formaram uma joint venture em Beijing HSBC Insurance Brokers Ltd, na qual possui participação de 24,9. O Hang Seng Bank também adquiriu cerca de 16 da Industrial Bank Co. Ltd, um banco comercial chinês continental, e o HSBC concorda em comprar 505 do Fujian Asia Bank Limited (agora conhecido como Ping An Bank Limited). Em 2004, adquiriu o Bank of Bermuda Ltd, um dos principais fornecedores de serviços de administração de fundos, confiança, custódia, gestão de ativos e serviços bancários privados. Também abriu em uma quinta bolsa de valores, a bolsa de valores da Bermuda. No mesmo ano, adquiriu cerca de 20 do Bank of Communications Limited, o quinto maior banco da China. REVISÃO DE LITERATURA EXISTENTE Em todo o mundo as corporações estão cada vez mais conscientes do valor aprimorado que as estratégias corporativas de marca podem fornecer para uma organização. De acordo com Weitz e Wensley (1988), eles definem a estratégia de marketing como um indicador específico para o qual as atividades devem ser direcionadas e os tipos de vantagens competitivas a serem desenvolvidas e exploradas. Implícitamente, a estratégia exige objetivos claros e um foco em linha com os objetivos corporativos das organizações, os clientes certos devem ser direcionados de forma mais eficaz do que os seus concorrentes, e as misturas de marketing associadas devem ser desenvolvidas em programas de marketing que implementem com êxito a estratégia de marketing Varadarajan (1999). Um plano de mercado estratégico é um esboço dos métodos e recursos necessários para alcançar metas de organizações dentro de um mercado-alvo específico. Ele leva em conta não só o marketing, mas também todos os aspectos funcionais de uma unidade de negócios que devem ser coordenados. Esses aspectos funcionais incluem produção, finanças e pessoal. As questões ambientais também são uma consideração importante. O conceito de unidade estratégica de negócios é usado para definir áreas para consideração em um plano de mercado estratégico específico. Cada unidade de negócio estratégica (SBU) é uma divisão, linha de produtos ou outro centro de lucro dentro de uma empresa-mãe. Cada um vende um conjunto distinto de produtos a um grupo identificável de clientes, e cada um concorre com um conjunto bem definido de concorrentes, Dibb et al. (2001). Cada receita, custos, investimentos e planos estratégicos da SBUs podem ser separados e avaliados além daqueles da empresa-mãe. As SBUs operam em uma variedade de mercados, que têm diferentes taxas de crescimento, oportunidades, graus de concorrência e potencial de lucro. As unidades de negócios do HSBC incluem serviços financeiros pessoais, finanças de consumo, bancos comerciais, bancos de investimentos corporativos e mercados e, finalmente, banca privada. Os planejadores estratégicos dentro do grupo, portanto, devem reconhecer as diferentes capacidades de desempenho de cada unidade de negócios e alocar cuidadosamente recursos ou implementar estrategicamente seus objetivos de negócios para atingir os objetivos de longo prazo da empresa. Eles também devem garantir que as unidades de negócios se complementem para o bem maior do negócio geral. O processo de planejamento de mercado estratégico gera uma estratégia de marketing que é o marco para um plano de marketing. Um plano de marketing inclui o quadro e o conjunto completo de atividades a serem realizadas, é o documento escrito ou o plano para a implementação e controle de atividades de marketing de uma organização. Assim, um plano de mercado estratégico não é o mesmo que um plano de marketing, é um plano de todos os aspectos de uma estratégia de organizações no mercado, Dibb et al. (1996). Um plano de marketing, em contraste, trata principalmente da implementação da estratégia de marketing em relação aos mercados-alvo e ao mix de marketing, Abell e Hammond (1979). Para alcançar seus objetivos de marketing, uma organização deve desenvolver uma estratégia de marketing ou um conjunto de estratégias de marketing. O conjunto de estratégias de marketing que são implementadas e utilizadas ao mesmo tempo é referido como o programa de marketing das organizações. A maioria dos programas de marketing se baseia em uma especificação detalhada de mix de marketing e inclui controles e procedimentos internos para garantir que eles sejam implementados efetivamente. Através do processo de planejamento de mercado estratégico, uma organização pode desenvolver estratégias de marketing que, quando devidamente implementadas e controladas, contribuirão para alcançar seus objetivos de marketing e seus objetivos gerais. No entanto, Harris (2002) argumenta que as empresas que operam no mercado de serviços financeiros, particularmente os quatro grandes bancos de varejo (HSBC, Barclays, Lloyds TSB e Royal Bank of Scotland (com a aquisição da Natwest), dependem principalmente de estratégias genéricas de marketing . Para formular uma estratégia de marketing, o comerciante identifica e analisa o mercado-alvo e desenvolve um mix de marketing para satisfazer os indivíduos nesse mercado. A estratégia de marketing é melhor formulada quando reflete a direção geral da organização e é coordenada com todas as empresas. O processo estratégico de planejamento do mercado baseia-se em uma análise do ambiente de marketing mais amplo, pelo qual é muito afetado. Forças de meio ambiente de marketing, como forças legais, forças políticas, forças tecnológicas, forças econômicas e competitivas, forças sociais e Forças regulatórias, podem colocar constrangimentos em uma organização e possivelmente influenciar seus objetivos gerais, eles também afetam o valor E tipo de recursos que uma empresa pode adquirir, Dibb et al (2001). Eles também criam oportunidades favoráveis, como a internet banking, na qual o HSBC e a Merrill Lynch criaram uma facilidade bancária e de investimento on-line, que se mostrou rentável tanto para as empresas como um todo, Eppendorfer et al. (2002). As variáveis ​​do ambiente de marketing desempenham um papel na criação de uma estratégia de marketing. Quando as variáveis ​​de ambiente afetam objetivos, recursos, oportunidades ou objetivos de marketing das organizações, eles também afetam suas estratégias de marketing, que são baseadas nos fatores mencionados anteriormente. Eles afetam as necessidades dos consumidores, os desejos e afetam os planos dos concorrentes. Now, according to Polito (2005), branding in the classic sense is all about creating unique identities and positions for products and services, hence distinguishing the offerings from competitors. Corporate branding employs the same methodology and toolbox used in product branding, but it also elevates the approach a step further into the board room, where additional issues around stakeholder relations (shareholders, media, competitors, governments and many others) can help the corporation benefit from a strong and well-managed corporate branding strategy. Not surprisingly, a strong and comprehensive corporate branding strategy requires a high level of personal attention and commitment from the CEO and the senior management to become fully effective and meet the objectives. Corporate branding is a serious undertaking that entails more skills and activities than just an updated glossy marketing facade with empty jargon. A strong corporate branding strategy can add significant value in terms of helping the entire corporation and the management team to implement the long-term vision, create unique positions in the market place of the company and its brands, and not the least to unlock the leadership potential within the organization. Hence a corporate branding strategy can enable the corporation to further leverage on its tangible and non-tangible assets leading to branding excellence throughout the corporation, Polito (2005). HSBC as stated in the latter has in recent years acquired a vast number of companies across the globe and adopted them fully under its international corporate brand with great success and within a surprising short timeframe. A strong brand is about building and maintaining strong perceptions in the minds of customers. This takes time to establish and many resources to keep, but eventually no one remembers what the local banks used to be called, and HSBC has managed to transfer the brand equities from the acquired brands into its own corporate brand equity. There are several benefits for employing a branding strategy that a corporation can exploit. First of all, a strong corporate brand is no less or more than the face of the business strategy, portraying what the corporation aims at doing and what it wants to be known for in the market place. The corporate brand is the overall umbrella for the corporations activities and encapsulates its vision, values, personality, positioning and image among many other dimensions. Think of HSBC, which has successfully implemented a stringent corporate branding strategy. HSBC employs the same common expression throughout the globe with a simple advertising strategy based on the slogan The worlds local bank. This creative platform enables the corporation to bridge between many cultural differences, and to portray many faces of the same strategy. Additionally, HSBCs brand name has enabled a number of key mergers and acquisitions (mentioned previously) around the globe, which has so far strengthened its market presence in the banking world, Brand Finance (2000). The Marketing Strategies of the HSBC Group 2005 Towards the end of 2003, HSBC launched Managing for Growth, a strategic plan that provides HSBC with a blueprint for growth and development during the next five years. The strategy is evolutionary, not revolutionary. It builds on HSBCs strengths and it addresses the areas where further improvement is considered both desirable and attainable. HSBC concentrates on growing earnings over the long term at a rate which will place it favourably when compared with its peer group. Also it focuses on investing in its delivery platforms, its technology, its people and its brand to support the future value of HSBC as reflected in its comparative stock market rating and total shareholder return (TSR). HSBC remains committed to benchmarking its performance by comparison with a peer group. Its core values are integral to its strategy, and communicating them to customers, shareholders and employees is deemed as intrinsic to the plan. These values comprise an emphasis on long-term, ethical client relationships high productivity through teamwork a confident and ambitious sense of excellence being international in outlook and character prudence creativity and customer focused marketing. Under the managing for growth scheme, eight strategic imperatives were identified as the key marketing and business strategies for 2004 - 2008. They are: Brand: make HSBC and its hexagon symbol one of the worlds leading brands for customer experience and corporate social responsibility Personal Financial Services: drive growth in key markets and through appropriate channels to make HSBC the strongest global player in personal financial services Consumer Finance: extend the reach of this business to existing customers through a wider product range and penetrate new markets Commercial Banking: make the most of HSBCs international customer base through effective relationship management and improved product offerings in all the Groups markets Corporate, Investment Banking and Markets: accelerate growth by enhancing capital markets and advisory capabilities focused on client service in defined sectors where HSBC has critical relevance and strength Private Banking: serve the Groups highest v alue personal clients around the world People: attract, develop and motivate HSBCs people, rewarding success and rejecting mediocrity and TSR: fulfil HSBCs TSR target by achieving strong competitive performances in earnings per share growth and efficiency. RESEARCH APPROACH AND METHODOLOGY EMPLOYED Research Approach The research approach will be carried out using the positivist case research approach. According to Cavaye (1996), positivist epistemology tries to understand a social setting by identifying individual components of a phenomenon and explains the phenomenon in terms of constructs and relationships between constructs. The theoretical constructs describing the phenomenon are considered to be distinct from empirical reality. Hence, empirical observations can be used to test theory. This looks at the world as external and objective. Positivism employs four major research evaluation criteria: a good research should make controlled observations, should be able to be replicated, should be generalizable and should use formal logic. Under positivism, case research findings are not statistically generalizable to a population, as the case or cases cannot be considered representative of a population, however case research can claim theoretical generalizability. This will also include comparing, contrasting and critically evaluating past and present papers, articles, journals, and established theories that have been published on the subject matter. Methodology Employed Multiple-Case Study Design This project uses the multiple case study method in order to enable analysis of data across cases and relating it to the theoretical perspectives in the available literature of marketing strategy. This enables the researcher to verify that findings are not merely the result of idiosyncrasies of research setting (Miles and Huberman, 1984). According to Yin (2002), in such a method it is important to use: multiple sources of evidence. The appropriate number of cases depends, firstly, on how much is known about the phenomenon after studying a case and secondly, on how much new information is likely to emerge from studying further cases (Eisenhardt, 1991). This paper detailed analysis about the marketing strategies employed by HSBC, in comparison to its other major competitors, namely Barclays Bank, Royal Bank of Scotland, and Citibank. Analysis of the marketing strategy of HSBC is evaluated with regard to the organisation meeting customer needs and requirements, advertising strategies and the need to increase its customer base and market share are all addressed. One wants to see if there are any matches with regard to the theoretical literature of marketing strategy and what the empirical evidence gathered says and also any mismatches. This also relates to the literature review. Qualitative Data Cavaye (1996) states that qualitative investigation refers to distilling meaning and understanding from a phenomenon and is not primarily concerned with measuring and quantification of the phenomenon. Direct and in-depth knowledge of a research setting are necessary to achieve contextual understanding. Hence, qualitative methods are associated with face-to-face contact with persons in the research setting, with verbal data (Van Mannen 1989) being gathered. Qualitative data can be collected in a number of forms. One major form of qualitative evidence is interviews, which may be recorded and later transcribed. Qualitative data are rich, full, holistic real their face validity seems unpeachable they preserve chronological flow where that is important (Miles 1979). In spite of the abovementioned, qualitative data have weaknesses (Miles 1979 Miles and Huberman, 1984). Collecting and analysing data is time-consuming and demanding. In addition, data analysis is not easy, as qualitative data analysis methods are not well established. Recognised rules of logic can be applied to verbal data in order to make sense of the evidence and to formally analyse the data. Rubin and Rubin (1995) state that it is most desirable to disclose the identities of both the case and the individuals interviewed because, The reader is able to recall any other previous information he or she may have learned about the same case from previous research or other sources in reading and interpreting the case report. The entire case can be reviewed more readily, so that footnotes and citations can be checked, if necessary, and appropriate criticisms can be raised about the published case. Nevertheless, there are some occasions when anonymity is necessary. The most common rationale is that when the case study has been on a controversial topic, anonymity serves to protect the real case and its real participants. The second reason is that the issuance of the final case report may affect the subsequent actions of those that were studied. Quantitative Data This is concerned with measuring aspects of a market or the population of consumers making up the market. This includes soft approaches such as consumer attitudes as well as the hard things such as market size, brand shares, purchase frequencies etc. Quantitative data on a market or consumer group can be obtained through carrying out a census, obtaining the relevant measures from every single consumer or player in the market. In practice, research through a census collection is very rare for one thing it is usually prohibitively expensive to obtain data from every individual (the government only carries out a population census once every 10 years) and even if the money is available the timescales involved are likely to be too long to meet commercial deadlines, Meier (1991). Furthermore, a census is unnecessary since the alternative sampling can normally produce adequate and acceptably reliable data for a fraction of the cost. Quantitative research is, therefore, nearly always based on more or less rigorous sampling methods which have in common the assumption that the data from the samples can be taken to represent, within estimated levels of accuracy, the population or universe from which they are drawn, (Hague 2002). Types of Quantitative Data The range of information which can be and is collected through quantitative research is enormous if not infinite. In relation to deciding how data should be collected, all the possibilities can be categorised into a simple threefold classification: 1.Market measures 2.Customer profiles or segmentation 3.Attitudinal data. Market measures quantify and describe a market. Common examples include: market and sector size shares of the market held by suppliers or brands penetration levels (what proportion of all potential consumers own or buy a product) purchase and consumption frequencies patterns of consumption and seasonality. Data of this type is very essential for any manager developing or reviewing a marketing plan for a company, product group or brand name like HSBCs hexagon logo. Market measures taken from a sample are generally projected or grossed up to the total market or population, e. g. the proportion of households in a sample found to be without a PC can be multiplied by available estimates of the number of total households to provide an indicator of untapped potential. A vital concern in the marketing of a product or service is knowing and understanding the potential customer base what type of people or organisation are they What other types of products or services do they own or use What is required to meet this need is customer profiling or segmentation data and it is quantitative in nature because reliable breakdowns are needed for the whole market or population, Buck (1990). Hague (2002) argues that profiling data can take various forms: socio-demographics (age, sex, income and occupation group, education level, home tenure etc) geo-demographics various business classifications such as company size, industry etc. for business to business research or it can relate to consumer behaviour (ownership of various products, purchase or usage levels, media exposure etc.). Unlike market measures, consumer profiling data can be collected only from consumers (including organisations in the case of business to business research) although the distribution or manufacturing levels in the market may also need profiling. Attitudinal data is used in a quite general sense to cover concepts such as awareness, perceptions, beliefs, evaluations, preferences and propensities. In other words they are, in their various forms, subjective and reside in the minds of individuals. Much market research under this is concerned with attitudes and attitude measurement because attitudes and your marketing may mould consumer choice in your favour. Attitudes are of course very much the subject of qualitative research which is often concerned to identify relevant dimensions and categories of attitudes. In quantitative research, the focus is on establishing the degree to which specific attitudes exist among the market and population. The most important tool for data collection under quantitative research is face to face interviewing. However, in situations where over a hundred firms need to be interviewed, due to the cost attached to carrying out such a task, doing a telephone interview would seem more appropriate. The methods used to record data and data analysis here, is predominantly through questionnaires. Most questionnaires used in quantitative research involve a predominance of pre-coded or closed questions and the layout of the response points can help to minimize problems of mis-recording. More problematical, however, is the recording of open-ended questions, such as why did you buy this product, then This usually leads to a lengthy or rambling response from the individual, in which what is said is then summarized or abbreviated and there is no way of knowing whether what is recorded reasonably reflects the response given. In the case of this paper, due to the short deadline associated with writing this paper, one was only able to get a telephone interview (primary data collection method) from a senior manager of customer relationship management at one of HSBCs flagship branches in the London area. Additionally one has also used multiple sources of evidence, i. e. secondary sources of information, articles, journals, established theories, HSBCs annual report, comments by top management within the organisation are analysed and also the companys website are all used to evaluate and address the effectiveness of its use of market strategy to increase its market share and customer base. The remainder of this paper proceeds as follows, analysis of findings, overview of the marketing strategy, criticisms, summary and conclusion. ANALYSIS OF FINDINGS Central to achieving a companys corporate vision is the need to build up a loyal customer base of satisfied customers. HSBC did not overtake its major competitors by chance in acquiring foreign financial institutions it developed a clear marketing strategy based on a desire to fully satisfy a carefully targeted set of market segments. As the BBC (2004) gathered, a quarter of HSBCs 2003 profits were made in the UK, and it made around pound70 profit per customer. Additionally, the bulk of its profits came from acquisitions elsewhere, US personal loan firm Household International and HSBC Mexico. Although Household International operates in the UK, HSBC says its British market accounts for less than 10 of this divisions profits. Market segmentation is at the core of robust marketing strategy development. This involves identifying customer needs, expectations, perceptions, and buying behaviour so as to group together homogeneous customers who will be satisfied and marketed to in a similar manner. One segment will differ from another in terms of customer profile and buying behaviour, and also with regard to the sales and marketing activity likely to satisfy these customers. Having sufficient knowledge of these customers is fundamental. It is important to remember that the process of market segmentation involves more than simply grouping customers into segments. Shrewd targeting of certain segments and the development of a clear brand positioning are part and parcel of the market segmentation process. Now, HSBC launched a marketing strategy called Managing for growth, which is to cover and deal with its strategic outlook for the period 2004 - 2008. From the company website, they have stated that they will deliver this by focusing on enhancing HSBCs revenue generation culture, develop its brand name further (hexagon logo), manage costs strategically, maintain a prudent creditmarket risk stance, and invest further in its people. Addition ally, acquisitions still remains an integral part of their strategy. As stated from the companys website, they will concentrate on growing earnings over the long term at a rate which will place it favourably when compared with its peer group. It will also focus on investing in its delivery platforms, its technology, its people and its brand to support the future value of HSBC as reflected in its comparative stock market rating and total shareholder return (TSR). HSBC remains committed to benchmarking its performance by comparison with a peer group. They argue that their core values are integral to its strategy, and communicating them to customers, shareholders and employees is intrinsic to the plan. These values comprise an emphasis on long-term, ethical client relationships high productivity through teamwork a confident and ambitious sense of excellence being international in outlook and character prudence creativity and customer focused marketing. They state that their brand name has been an outstanding success and they will continue with the next phase of their strategy. They argue that the brand name is now sufficiently strong that they can accommodate brand variety at customer, product and even country level as and when required by the business model. Adding, reputation on their part is the key element of the brand proposition and cannot be overstated. Their policies for corporate social responsibility and the environment are part of their brand name in which they reach their objectives through the philanthropic objectives of the company. Details of Telephone Interview In a telephone interview conducted, the head manager of personal customer relationships management argued that HSBC does have a marketing strategy. The respondent stated that they were responsible for 25 people all working on different projects within the customer relationship management department. The respondent added that the marketing strategies employed predominantly by HSBC were, advertising with the use of its already established brand name of being seen as the worlds local bank, market segmentation of products and services to consumer groups at different locations worldwide. When asked if these marketing strategies have been effective The respondent replied, yes, they have been effective, adding that most of the profits generated have been from its overseas subsidiaries. This tallies with what was stated on the BBC (2004). With regard to payoffs or financial gains generated in relation to the effective use of these marketing strategies, the respondent argues that they have been able to capitalise on their overseas presence, local knowledge, and expertise to bring in new customers to open personal current accounts, and also look at other products and services offered by HSBC. When asked what influential factors would inform a potential customer to choose HSBCs services and products over its major competitors like Barclays, the respondent replied, the long term experience of the company plays a critical part in dealing with customer preferences, its excellent and well trained staff are fully equipped to deal with customer queries and body language, the corporate brand name, a recommendation from a fellow user of HSBCs products and services, lower charges, its vast range of products which other competitors do not have (e. g. its international reach), a convenient location to be able to withdraw and look at cash balances (ATM accessibility), and lastly advice from an individual with regard to the services and products that HSBC provides. Finally, when asked whether these marketing strategies are generic or are they based on a roll-plan The respondent stated that they are generic, depending on what country or region that the various subsidiaries of HSBC are located, certain strategies mentioned previous are put to good use over the other. Overview of marketing strategy employed for The Business Units In 2003, HSBC invested significant amounts in proprietary customer relationship management systems to ensure their growing customer base is managed efficiently. As a result of this they now handle a greater share of customer financial requirements and in the process, generating higher levels of customer satisfaction. For example in 2001, the Individual solutions programme in the UK generated more than five million customer contacts, over one million of which led to an expansion of an existing relationship. The internet goes to the very heart of customer convenience and is an increasingly important channel for their customers. The joint venture Merrill Lynch HSBC extended its online investment-led broking and banking service from Canada and Australia to the UK. Although roll-out plans for other countries had to be postponed following the downturn in equity markets Merrill Lynch HSBC expanded its existing service with the introduction of managed funds in Australia and tax - efficient products in the UK. With more financial services available through the internet, electronic organisers, mobile phones, television and private network connections, their electronic banking customer numbers have more than doubled to more than three million in a space of two years. HSBCs e-banking services are available in seventeen countries and territories worldwide. Their websites according to them receive an average of 210,000 customer visits a day, about 75 million a year and rising. Commercial banking: this is an area where they provide banking services for small to middle market business customers, which they see this as one of their traditional strengths. The 1.8 million customers in this particular business unit include incorporated businesses, trading entities, partnerships, sole traders, clubs and associations. Adding that due to there international reach they are ideally placed to meet the requirements of their existing and future customers. There main contact with these customers is through a network of relationship managers. Relationships are established and managed at the local branch level or through their expanding worldwide network of commercial banking centres. Corporate, Investment Banking and Markets: The international reach of HSBC enables the company to be one of the few financial institutions that can provide its major customers with a full range of transaction and investment banking and markets services worldwide. This undoubtedly proved to give HSBC a competitive advantage in 2001 when despite the challenging economic conditions improvements were made in performance and profitability by focusing on the core business relationship. The company provides services to over 25,000 subsidiaries and offices of about 1,200 major customers in more than 50 countries and territories. Adding, client service teams are at the heart of the operations of the group as a whole. This consists of relationship and product managers from around the world who understand customer business needs. The group supports these teams by investing heavily in increased automation and software for risk management, central systems to support relationship management, and intranet sites to share industry, product, and geographical knowledge. Private Banking: Following the companys recent acquisitions, the group continued to integrate the private banking operations of Republic and CCF in 2001, creating a Swiss holding company, HSBC Private Banking Holdings (Suisse) SA, through which most of their worldwide private banking operations are now owned. This coherent method of ownership structure benefits high net worth individuals and their families by enabling them to bring together a full range of world class private banking services. They have over 4,500 employees in 50 different locations that supply services such as deposits and fund transfer, tax and trustee structures, asset and trust management, mutual funds, currency and securities transaction, lending and guarantees. The appointment of relationship managers who operate on a cross border basis to serve the specialised requirements of clients in such sectors as diamonds, jewellery, sports and media are all in line with the groups differentiated approach to international private banking. Service Centre: The importance of global processing is at the heart of the groups strategic aim of pursuing economies of scale in order to improve service, increase productivity and achieve a competitive, economic advantage. Since their introduction in 1996, these processing centres have taken on progressively, on a cross border basis, more of the back office functions previously conducted in the country of origin of that particular transaction. Due to the ever increasing customer base of the group more service centres are planned for the future. Most recently, two centres were opened in Bangalore, and Shanghai. The Brand: The establishment in 1999 of HSBC as a uniform, international brand name ensured that the corporate symbol is an increasingly familiar sight across the world. In 2001, a programme was launched to differentiate the Hexagon symbol from those of the other competitors by describing the unique characteristics which distinguishes HSBC. CRITICISMS OF THESE STRATEGIES Banks have found that Personal Current Accounts (PCA) are a gateway to selling other financial products. According to Lloyds TSB quotthe PCA remains the key relationship productquot. Abbey National states that a PCA provides almost 100 customer contacts a year, much more than other financial products. Evidence from Lloyds TSB is that customers who hold a PCA are two to four times more likely to hold another Lloyds TSB financial product. In a document published by the Competition Commission (2001) they argue that Lloyds TSB has a higher market share within their own PCA customers than they have within the market as a whole. Whilst this does suggest a general pattern of cross holding of financial products, it does not mean that the cross selling has been from PCAs to other products rather than vice versa. Regardless of the causality of financial product purchase, the PCA seems to represent a pivotal financial product that provides: A direct opportunity for profit It provides an opportunity to cross-sell additional profitable financial products It also acts as an important opportunity for a high level of customer contact. It might be assumed that the PCA is a financial product where banks aggressively seek to defend current customers and acquire new customers. In 2000, Banks in the UK spent pound313 million on advertising. In a report by the UK Competition Commission (2001), they found that while there was a tentative relationship between total advertising expenditure and PCA market share, there were significant exceptions to the trend and virtually no relationship at lower market shares. Theoretically, if marketing and market share are related, there may be a relationship between the change in market share and the marketing expenditure. However, even within the big four this is clearly not true. Barclays and HSBC have both increased their market share by 1 in the five years to 2000, despite very different levels of marketing investment. Lloyds TSB have dropped by 2 despite spending more than Barclays or HSBC and NatWestRBS could be said to have jointly declined by 4 despite having a joint expenditure of more than twice as much as Barclays. The relationship between market share and expenditure, feeble as it is, disintegrates completely (perhaps even becomes negative) when some effort is made to relate PCA market share to the pound23.5M that was spent on advertising that is directly attributable to PCAs. Much of the higher expenditure as the Competition Commission puts it, is by banks that are growing their brand awareness. Again there is no connection between the 5 year growth in market share (from 1996 - 2001) and the current level of expenditure. This poor correlation might be partially explained if much of the marketing related to PCAs is unmonitored advertising expenditure, (e. g. direct mail) which would be excluded. It is also possible that the aggregate expenditure of the last 5 years (from 1996 - 2001) may be related to the aggregate growth (or decline) in market share. However given that the largest cost in most consumer focused marketing is advertising and given that there has been very little net movement in market share it is more likely that there is little or no relationship between expenditure and market share. The main point here is that no matter how much the HSBC group has spent on advertising, it does not mean that the advertising marketing strategy will lead to an increased proportion in market share for the group. Current Banking Communications BANK - CAMPAIGN - KEY MESSAGES Your Life. Your Bank Cross selling of financial products, the heritage of the bank and its services for small businesses. Royal Bank of Scotland (Natwest) Another Way Traditional branch based banking, service and convenience are key themes. Fluent in Finance Finance experts, (previous campaigns emphasised size and Internet services The Worlds Local Bank Emphasising their global capability and strength Because Lifes Complicated Enough. One stop financial service supplier Giving You Extra 30x as much interest as big four PCA The table above shows the most recent communications of the largest banks in the UK would seem to indicate that HSBC and Barclays are targeting large business customers, whilst Lloyds TSB is considering small customers and PCA holders. NatWest and The Abbey National are the only banks emphasising traditional branch-based banking and thus the status quo. But only NatWest (merged into Royal Bank of Scotland) is likely to benefit from this, as it is one of the big four, The Abbey National is unlikely to encourage change, but is promoting the traditional model of banking. SUMMARY AND CONCLUSION This paper has looked at the history of the HSBC group. From its early days in 1865, when it started of as a Publi c Limited Corporation in Hong Kong, to being a truly global banking giant. The various acquisitions and takeovers achieved by the corporation are also mentioned. The various financial services or business units which HSBC consists of are identified. These are: Personal Financial Services Consumer Finance Commercial Banking Corporate, Investment Banking and Markets and Private Banking. We have also touched on existing literature that covers the concept of marketing strategy and also the marketing strategies employed by the HSBC Group are evaluated. Additionally, various research methodologies and approaches are mentioned in which, a telephone interview was the only way one was able to gain a better understanding of the marketing strategies employed by the HSBC Group. An analysis of findings with regard to the type of market segmentation for robust strategy development of the group is looked at. Finally, an overview of these marketing strategies is also done, with a few criticisms as to the validity of employing such marketing strategies are critically analysed. As a whole it would be worthwhile to conclude that HSBC has done a fantastic job in investing in its brand name, using the hexagon logo, which states the Worlds Local Bank. It has not only reinforced their customer base and retained their market share at home, but also abroad. Its sensible, timely, and resilient approach to acquisitions abroad, has enabled the company to have a better understanding of global banking, whereby as stated previously, three quarters of the profits generated for the year 2004, came from its subsidiaries abroad, BBC (2004). Although, it spent close to 2 billion in advertising for the year 2004 worldwide, that is a huge amount, whereby its market share with regard to the banking segments in which it functions, has not improved any wider than the previous years market share. One could say that this is a waste of the marketing budget, rather than wasting money on advertising, the group could possibly fare better by diversifying the funds into other areas of production where it is deemed as profitable. Areas such as increased loans and reduced interest payments in areas such as Brazil, where subsistence farming is widely practiced would be beneficial to the Group as a whole. REFERENCES AND BIBLIOGRAPHY Abell, D. F. and Hammond, J. S. (1979), Strategic market planning, Englewood Cliffs, N. J. Prentice-Hall, P.10. Abbey National Submission to the Competition Commission (2001). Brand Finance (2001), Brand valuation - applications in financial services, by Bank Marketing International. Brand Finance (2000), the role of brands in banking mergers and acquisitions, by Bank Marketing International. Brand Finance (2000) b, Brands and the Internet, by Bank Marketing International. BBC Report (March, 2004), Are banks ripping us off Buck, S. 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Options Take advantage of market fluctuations by considering Options investing. When you purchase an Option, you give yourself the right, but not the obligation, to buy or sell shares of underlying securities at a specific price, on a set date. As Options are complex North American securities, you should only invest with funds set aside for higher-risk investing, and have a solid understanding of Options investment strategies. Ways to trade Open an HSBC InvestDirect 1 Options trading account and trade on any exchange in North America: Purchase Puts and Calls 8211 Purchase Options contracts on underlying securities and benefit from the rise (Calls) or fall (Puts) of share prices Write Covered Calls 8211 Generate additional income from your portfolio of stocks Purchase Index Options 8211 Participate in the rise or fall of an index with a minimal investment Currency Options 8211 Hedge against currency losses Long-Term Equity Anticipation Securities 174 (LEAPS 174 ) 8211 Plan for investment gains over a longer term Government of Canada Bond Options 8211 Purchase Options contracts on bonds with lower risk Option spread strategies 8211 Incorporate strategic planning for Options investment success Leverage HSBC8217s global trading expertise Access world markets 8211 Trade on more markets than through any other direct broker in Canada, including key emerging markets Invest with confidence 8211 Access world-class equ ity research powered by Standard Poor8217s and Morningstar Canada Receive trading discounts 8211 Receive up to 20 off telephone Options trades 2 as an HSBC Premier 3 or HSBC Advance 4 client Avoid currency exchange losses 8211 Invest and settle trades in 11 different currencies 1 HSBC InvestDirect is a division of HSBC Securities (Canada) Inc. a wholly owned subsidiary of, but separate entity from, HSBC Bank Canada. HSBC Securities (Canada) Inc. is a member of the Canadian Investor Protection Fund. 2 Available for HSBC Premier and HSBC Advance clients. International Equity trades made online, excluding Hong Kong, and all international trades placed on the phone qualify for the International Equities trade discount. Subject to minimum commission. 3 HSBC Premier eligibility requires you to have an active Premier chequing account and maintain a 100,000 balance in combined personal deposits and investments with HSBC Bank Canada and its subsidiaries. Please refer to the Personal Service ChargesStatement of Disclosure for fees which may apply. 4 The HSBC Advance package is comprised of four products mdash HSBC Advance Chequing account, High Rate Savings Account (additional fees may apply), HSBC Advance MasterCard reg and access to a personal line of credit. The HSBC Advance Chequing, MasterCard and personal line of credit are subject to credit adjudication and approval. The monthly minimum balance for HSBC Advance is 25,000 CAD in combined personal deposit and or investments with HSBC Bank Canada or its subsidiaries. A monthly fee of 25 will be applied if your balance is below 25,000 CAD. New customers have three months from the date of account opening to consolidate the 25,000 CAD minimum balance without incurring the monthly fee. Customers who have moved to Canada within the past three years (proof of landed immigrant, foreign worker or residency status is required) have 12 months from the date of account opening to consolidate the 25,000 CAD minimum balance without incurring the monthly fee. HSBC Advance requires you to have an active HSBC Advance Chequing account. When applicable, the 25 monthly fee will be debited from your HSBC Advance Chequing account. The HSBC Advance package includes Telephone and Personal Internet Banking withdrawals, bill payments, pre-authorized debits, Interac reg payments. cheques and unlimited deposits and withdrawals from any HSBC Bank Canada and THE EXCHANGE reg ATMs. Transaction fees will be charged for other services not included in the package, please refer to the Advance MasterCard reg Rates Fees as well as the Personal Service Charges brochure. If you do not wish to apply for the HSBC Advance suite of products, similar products are available separately by calling 1.888.310.4722 or visit a branch . 174 MasterCard is a registered trademark of MasterCard International Incorporated. Used pursuant to license. 1742 Interac . Trademark of Interac Inc. HSBC Bank Canada authorized user of the trademark. 1743 THE EXCHANGE. User licensed in Canada by FICANEX Services Limited partnership on behalf of Fiserv EFT

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